Priče, bajke kao poticaj za likovno stvaralaštvo djece

  • Priče i bajke za djecu nezaobilazne su u odrastanju svakog djeteta.

I dok pojedini roditelji i odgojitelji biraju modernije priče i bajke, neke one manje okrutne ili sa sretnim završetkom, važno je da se priče i bajke ne isključuju iz života djece.

Važno je odmah naglasiti da se ekranizacije bajki ne mogu mjeriti s pričanjem priča za djecu jer u većini slučajeva ne mogu dobro predočiti bogatstvo riječi i složenost same priče,bajke.

Pitamo se kada je pravo vrijeme da se počne djetetu/djeci čitati bajke, stručnjaci su zaključili da je to razdoblje od četvrte do sedme godine djetetova života jer tek nakon četvrte godine dijete si može predočiti iskustva izvan svojih vlastitih.

Čitanje bajki i priča za djecu ima velik broj pozitivnih utjecaja na razvoj djeteta, njegovo djetinjstvo, ali i kasniji život.

Jedno od mnogobrojnih pozitivnih utjecaja je taj što se na lijep način, s pažljivo biranim rečenicama djetetu predočuje priča prepuna sadržaja primjerenog njegovoj dobi, ali i moralnih poruka iz koje dijete na kraju nešto i nauči. Sadržaji bajki i priča za djecu često su jednostavni, a govore o dobroti, moralnosti i pozitivnim vrijednostima.

Čitajući djetetu bajke, uvodite dijete kroz likove i sadržaju svijet mašte koju dijete razvija predočujući si likove i događaje u svojoj glavi.

Poznati američki psihoanalitičar i dječji psiholog Bruno Bettelheim,1977.

Godine objavio knjigu ,,Smisao i značenje bajki,, koja je postigla veliki uspjeh. U njoj objašnjava kako su bajke idealne knjige za djecu jer su sadržaj, radnja i svi likovi u njoj pojednostavljeni i primjereni dobi djeteta.

Dijete predškolske dobi nema razvijenu spoznajnu strukturu koja bi mu omogućila da može u isto vrijeme razumjeti više dobrih i loših osobina kod likova. Stoga su likovi uvijek opisani šturo i jednostavno i obično se dijele samo na one dobre i zle. Vječna borba između dobra i zla, ovo je vrlo važno jer djetetu dobri i zli likovi predstavljaju ljudske osobine kojima se dijete može poistovjetiti, naravno, uvijek birajući one dobre. Naime, dijete već i u najranijoj dobi ima sklonost birati dobre i moralne likove zato što ti likovi na kraju pobjeđuju u bajkama. Čitanjem bajki i priča za djecu, dijete nauči da onaj tko je dobar, hrabar, strpljiv i pravedan na kraju pobjeđuje. Tako dijete uči i o sebi i svojim osjećajima, a likove često poistovjećuje i s bliskim ljudima iz svoje okoline.

Sve mu to kasnije pomaže da i samo izrazi svoja očekivanja, želje i strahove.

Bajke od djeteta potiču i uočavanje pravih vrijednosti kao što su moralnost, hrabrost, odanost, ali i važnost pravog prijateljstva.

Velika je važnost čitanja bajki djetetu i u tome da dijete sluša izgovorene riječi i tako ih povezuje sa značenjem slova. Tako djeca razvijaju koncentraciju i brzo nauče čitati i pisati.

Kako bi dijete upilo ono najbolje iz bajki, važno je izabrati primjerene bajke i priče za djecu. Za odabir bajki treba osluškivati što djeca vole i koji su njihovi interesi. No, u konačnici ne isključuje se niti dob djece kako bi bajka bila primjerena za njihove godine.

Ne treba izbjegavati niti bajke sa nesretnim završetkom, samo ih treba čitati dok djeca budu starija. Djeca moraju naučiti da na svijet ne gledaju samo ružičastim naočalama i da dobro ne pobjeđuje uvijek bez obzira na uložen trud i dobrotu. (izvor: M. Savanović)

Njihov doprinos likovnom izražavanju djece je neizmjeran jer otvara put beskrajnoj dječjoj mašti i kreativnosti....

Ako ne poznajete drveće možete se izgubiti u šumi. Međutim, ako ne poznajete priče možete se izgubiti u životu. (Anonimus)
Izradio Webnode
Izradite web-stranice besplatno! Ova web stranica napravljena je uz pomoć Webnode. Kreirajte svoju vlastitu web stranicu besplatno još danas! Započeti