Dječje likovno stvaralaštvo
"svako dijete je umjetnik, no problem je kako ostati umjetnikom nakon što dijete odraste. Kao dijete crtao sam kao Raphael, no kad sam odrastao trebao mi je cijeli život da ponovo počnem crtati kao dijete" Pablo Picasso
- Dječja igra i dječje likovno stvaralaštvo su međusobno izuzetno povezani i u uzajamnom su odnosu, dijete likovno stvaralaštvo smatra jednim oblikom svoje igre. Oboje imaju svrhu upoznavanja svijeta i vlastite osobnosti, a tako se ostvaruju mnoge pozitivne promjene u svim područjima dječjeg razvoja: osobnih kompetencija, samopouzdanja, pozitivne slike o sebi, uspješnija socijalizacija.
Djecu već od najranije dobi odgojitelji usmjeravaju na upoznavanje raznih materijala i tehnika.
Kako je motivacija izuzetno važna u poticanju likovnog stvaralaštva koriste se razna pomoćna sredstva. Omogućuje im se igra materijalima, te eksperimentiranje i istraživanje njihovih mogućnosti oblikovanja što stimulira njihove kreativne sposobnosti.
Djeci nije bitan njihov produkt i uradak, već im je važan proces samog manipuliranja različitim materijalima, izražavanje osjećaja i kreativnosti kroz uradak.
Svakodnevna dostupnost likovnih materijala potiče dječje stvaralaštvo i zanimanje za njega. Različitost tehniku likovnom stvaralaštvu bitno razvija dječju kreativnost i radoznalost.
Djeca će se stvaralački izražavati uvijek kad im je omogućena sloboda da budu to što jesu,da vide na svoj način, da misle svojom logikom, te da imaju pravo na individualno izražavanje i stvaranje u punom smislu riječi.
Usmjeravanje pažnje na oblike, pojave, aktiviranje sjećanja i crtanje o tome, maštanje i stvaranje, zamišljanje, raznovrsnost materijala i igra s njim, potvrđivanje svakog dječjeg rada glavne su smjernice u radu na likovnom stvaralaštvu djece. U takvom ozračju otvaraju se dječji potencijali i sposobnosti djece. U vrtiću stvaramo temelje toga, a roditelji i ostali sudionici odgojno obrazovnog procesa razvoja djeteta nastavljaju s tim. (izvor: A.Vukelić)
